به گزارش انجمن دیجیتال مارکتینگ به نقل از روابطعمومی بانک تجارت، هادی اخلاقی فیض آثار در این رویداد با اشاره به صدور نخستین برات الکترونیک توسط بانک تجارت، به محدودیتهای موجود در تأمین مالی مشتریان اشاره کرد و گفت: این بانک همواره با تلاش مضاعف در طراحی محصولات و خدمات مرتبط با کسبوکار مشتریان، سعی داشته مسیر تولید و صنعت کشور را تا حد ممکن هموار کند.
مدیرعامل بانک تجارت تأمین مالی زنجیرهای را رویکردی نوآورانه در نظام بانکی خواند و افزود: در دوسال همکاری بانک تجارت و سازمان بورس کالا و با همکاری ارکان مختلف بانک مرکزی، محصول SCF بانک تجارت به ثمر نشست و طی یکماه اخیر، برات الکترونیک نیز توسط بانک تجارت رونمایی و بهمنظور تسهیل در امر تجارت به مشتریان عرضه شد.
دکتر اخلاقی با بیان اینکه هدف تأمین مالی کسبوکارها، تسهیل جریان نقدینگی و ایجاد توان پرداخت برای فعالان صنایع مختلف است، افزود: برات الکترونیک، ابزاری کارآمد برای تسویه معاملات اعتباری با شرایطی سریعتر، امنتر و قابل اعتمادتر بهشمار میرود و با استفاده از این محصول، هزینههای تأمین مالی مرتبط با تولید و عرضه محصولات کاهش پیدا خواهد کرد.
وی در پایان به سهم بالغ بر ۳۰ درصدی تمرکز فعالیتهای مالی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در بانک تجارت اشاره کرد و گفت: با استفاده از محصولات و خدمات طراحی شده، مرتبط با کسبوکار مشتریان، جریان تأمین مالی روانتر خواهد شد و با تکیه بر ظرفیتهای ابزار SCF میتوان گسترهی فعالیتها در این عرصه را افزایش داد.
حسن عباسزاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این رویداد ضمن ابراز خرسندی از خدمات و و محصولات اعتباری بانک تجارت، به چالشهای موجود در تأمین نقدینگی شرکتهای فعال در این صنعت اشاره کرد و گفت: با حمایت بانک تجارت در حوزه تأمین منابع مورد نیاز شرکتهای پاییندستی، گامهای مؤثر در مسیر رشد صنعت برداشته شد و امیدواریم این همکاری در آینده نیز تداوم و گسترش یابد.