یکی از شگردهای رسانه ها برای فریب مردم ، استفاده از شگرد خطای ادراکی است. در روزنامه های هم میهن، جمله و ستاره صبح بر خلاف سایر روزنامه های امروز که بیشتر به موضوع انتخابات پرداخته بودند، به موضوعاتی چون: فضای سرد زمستان، رابطه معنادار فقر و بی سوادی و همچنین اضطراب گرانی مرغ و تخم مرغ اشاره شده است!
به گزارش عرفان نیوز به نقل از بولتن نیوز، در اینکه رسانه ها باید مشکلات مردم را بیان کنند شکی نیست ، اما به راستی چرا در این ایام این رسانه ها که متعلق به یک جریان معلوم الحال اند ، با این تیترها به استقبال انتخابات می روند؟ به نظر شما اینان چه چیز را هدف گرفته اند؟
بله، درست حدس زدید؛ اینان دنبال دلسردی و ناامیدی مردم برای حضور در انتخابات هستند!عجیب اینکه این جریان مدعی است جریان رقیب ، دنبال مشارکت پایین است!؟
اما سئوال اینجاست که آیا کاهش فقر و بی سوادی ، جلوگیری از گرانی ها و موضوعاتی از این دست، از دریچه انتخابات و تشکیل یک مجلس قوی اتفاق نمی افتد؟ پس چرا اینان با انتشار مطالب زرد و منفی ، مردم را دلسرد می کنند ؟ پاسخ روشن است. این رسانه ها با شگرد های رسانه ای خود، ما را دچار خطای ادراکی می کنند و بدین ترتیب تلاش دارند تا از این آب گل آلود ، ماهی سیاسی خودشان که همان ناکارآمد جلوه دادن رقیب و در نهایت نظام است را بگیرند و از این رهگذار بتوانند خود را اثبات نمایند!
برای این جریان ، نه مردم اهمیت دارند و نه کشور. چرا که اگر اهمیت داشت هیچگاه مردم را از آینده خود ناامید نمی کردند.