• ورود
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
انجمن دیجیتال مارکتینگ
  • خانه
  • دیحیتال مارکتینگ
  • وب و اینترنت
  • شبکه‌های اجتماعی
  • نرم افزار
  • سخت افزار
  • دنیای تبلیغات
  • تکنولوژی
  • کسب و کار
  • اقتصاد
  • هنر
  • خانه
  • دیحیتال مارکتینگ
  • وب و اینترنت
  • شبکه‌های اجتماعی
  • نرم افزار
  • سخت افزار
  • دنیای تبلیغات
  • تکنولوژی
  • کسب و کار
  • اقتصاد
  • هنر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
انجمن دیجیتال مارکتینگ
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
متقاعدسازی برای متقاعد سازی بر مبنای درک

متقاعدسازی برای متقاعد سازی بر مبنای درک

18 دی 1402
در گوناگون
0
Share on FacebookShare on Twitter

بعنوان یک مشاور کسب و کار بهترین گزینه هرکارفرما و کارآفرین و یا فعال اقتصادی را هنر متقاعدسازی ارزیابی می کنم آنهم در لحظات حساس و استراتژیک هر کسب و کاری….

به گزارش عرفان نیوز، یکی از افراد تاثیرگذار که تفکرات ایشان روی من تاثیر عمیقی داشته محقق و پژوهشگری بنام کوین هوگان است این نویسنده بین المللی در کتاب «۵۳ اصل برای متقاعدسازی» چنین می‌نویسد:
از مهم‌ترین اصول حرفه ای برای متقاعدسازی ان است که روی قضاوت طرف مقابل‌ اثر گذاشته و تا انجا پیش رویم که مارا قضاوت کنند که البته ما دوستداریم۰
شاید به همین دلیل، این سوال که نسل بشر چگونه قضاوت می‌کند.یکی از دغدغه های رهبران و مدیران و تمامی کارافرینان بوده و خواهد بود.
فکر می کنم یکی از مهم‌ترین سوالات در زمینه اصول و فنون حرفه ای متقاعدسازی هم دقیقا جستجوی این سوال مهم و استراتژیک است.
به نظر می رسد نسل بشر معمولا بر اساس مقایسه یک پدیده، شیء و مفهوم با سایر موارد مرتبط پیش داوری و قضاوت می‌کند.
برای مثال وقتی شخصی می‌خواهد درباره خوبی یا بدی من و شما قضاوت کند، هرگز مشخصات فرد را به شکل مستقل ارزیابی ننموده ، بلکه فرد مورد نظر را با سایر مواردی که در نظر دارد مقایسه می‌کند.
من باب مثال همیشه می‌گوییم یک شخص باهوش یا پرحرف است، به این علت که است که ایشان از اکثر هم سن و سالها یا همجنسان و یا همراه های خود که تا به حال دیده‌ایم، باهوش‌تر یاکن حرف تر و یا پرحرف‌تر و یا …. است.
به نظر می رسد که بر این اساس برای درک شیوه های قضاوت انسان‌ها باید به این موارد توجه عمیقی را مبزول نماییم:
باید اذعان نمود تفاوت‌ها و اختلافات بنیادی که معمولا انسانها بین دو پدیده می‌بینند، صرفا بر اساس دیده ها و تجربیات آنها است.
آری این اصل به ما این مهم را یادآوری می‌کند قضاوت مردم بیشتر از این که منطقی باشد، احساسی و نسبی است و در نتیجه، به راحتی تحت تاثیر خطاهای شناختی و یا ادراکی قرار می‌گیرد و به سادگی دست خوش تحول می گذدد.

یادمان باشد مردم مردم هستند و مردم اشتباه می کنند.

فکر می کنم اصل مهم و استراتژیک برای متقاعد کردن انسانها این است که، باید کاملا خطاهای ادراکی و شناختی آنها را تشخیص داده و با رفع آن خطاها، روی آنها عمیقا تاثیر ثبگذاریم.

مقایسه بین دو گزینه، مبنای تصمیم‌گیری انسان‌هاست. همان طور که گفتیم، ما بر اساس مقایسه دو پدیده با یکدیگر، تصمیم‌گیری می‌کنیم. به همین دلیل، برای متقاعد کردن طرف مقابل‌مان، باید پدیده مدنظرمان را با سایر پدیده‌های مدنظر او به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مقایسه کنیم.

پیوستها تلاش می‌کنند فهرست مقایسه‌شان را کوچک کنند. به دلیل محدودیت در پردازش ذهنی، انسان‌ها تلاش می‌کنند فهرست مدنظرشان برای مقایسه را محدود و کوچک کنند. به همین دلیل، برای متقاعد کردن طرف مقابل‌مان، مثلا یک مشتری، نباید گزینه‌های متعددی در اختیارش قرار بدهیم چون با این کار، مانع تصمیم‌گیری او می‌شویم.

انسان‌ها بر اساس مقایسه گزینه فعلی با گزینه ایده‌آل‌شان تصمیم‌گیری می‌کنند. بیشتر افراد وقتی می‌خواهند تصمیم‌گیری و قضاوت کنند، یک حالت ایده‌آل و مطلوب در ذهن‌شان دارند و گزینه و پیشنهاد ما را با آن مقایسه می‌کنند. به همین دلیل، در فرایند اثرگذاری روی طرف مقابل، باید گزینه مطلوب او را کشف کنیم تا بتوانیم با مقایسه گزینه پیشنهادی‌مان با آن، او را متقاعد کنیم.

برچسب ها: ۵۳ اصل برای متقاعدسازیدکتر مازیار میرکوین هوگانمازیار میرمتقاعد کردن
نوشته قبلی

کاهش نرخ سرقت با کمک یک مخترع جوان

نوشته‌ی بعدی

متقاعدسازی استراتژیک

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادی

راه روابط‌عمومی ایران در سال جدید  با تأکید بر بهره‌گیری از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی‌های ایران

راه روابط‌عمومی ایران در سال جدید با تأکید بر بهره‌گیری از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی‌های ایران

قبل 2 ماه
وعده‌ای که صادقانه محقق شد

وعده‌ای که صادقانه محقق شد

قبل 3 ماه

اخبار رایج

درفش رزم دبير بخش پوستروعکس ششمین جشنواره تئاترخلاق فراخوان اين بخش را منتشر كرد

درفش رزم دبير بخش پوستروعکس ششمین جشنواره تئاترخلاق فراخوان اين بخش را منتشر كرد

قبل 4 سال
آریا درفش رزم داورمسابقات مهارت بین دوکشور ایران و روسیه شد

آریا درفش رزم داورمسابقات مهارت بین دوکشور ایران و روسیه شد

قبل 4 سال

پربازدیدترین ها

درفش رزم دبير بخش پوستروعکس ششمین جشنواره تئاترخلاق فراخوان اين بخش را منتشر كرد

درفش رزم دبير بخش پوستروعکس ششمین جشنواره تئاترخلاق فراخوان اين بخش را منتشر كرد

قبل 4 سال
آریا درفش رزم داورمسابقات مهارت بین دوکشور ایران و روسیه شد

آریا درفش رزم داورمسابقات مهارت بین دوکشور ایران و روسیه شد

قبل 4 سال
آریا درفش رزم، ابراهیم حقیقی و بهرام کلهرنیا داوران طراحی نشان هواپیمایی دنا شدند

آریا درفش رزم، ابراهیم حقیقی و بهرام کلهرنیا داوران طراحی نشان هواپیمایی دنا شدند

قبل 4 سال
اقدام غیرقانونی دولت در تعیین نرخ خرید تضمینی گندم/سوال مجلس از«خاوازی»

اقدام غیرقانونی دولت در تعیین نرخ خرید تضمینی گندم/سوال مجلس از«خاوازی»

قبل 4 سال
تحول بزرگی در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در راه است

تحول بزرگی در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در راه است

قبل 4 سال

درباره انجمن دیجیتال مارکتینگ ایران

رسانه يكي از مهمترین ابزارهاي گسترش بصیرت و آگاهی ملی به شمار می رود.
عرفان نیوز منافع ملي، مصالح مردم و باورهاي ايماني جامعه را وظيفه خود مي‌داند و با رويكرد «مردم‌ محور» واقعيت‌هاي اجتماعي را رصد کرده و مطالب مفید را در اختیار کاربران خود قرار میدهد.

موضوعات

  • اسلاید
  • اقتصاد
  • تکنولوژی
  • دنیای تبلیغات
  • دیحیتال مارکتینگ
  • سخت افزار
  • شبکه‌های اجتماعی
  • کسب و کار
  • گوناگون
  • موتورهای جستجو
  • نرم افزار
  • هنر
  • وب و اینترنت

دنبال کنید

  • درباره انجمن
  • تماس با انجمن

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری تحلیلی عرفان نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • دیحیتال مارکتینگ
  • وب و اینترنت
  • شبکه‌های اجتماعی
  • نرم افزار
  • سخت افزار
  • دنیای تبلیغات
  • تکنولوژی
  • کسب و کار
  • اقتصاد
  • هنر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری تحلیلی عرفان نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.