• ورود
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
انجمن دیجیتال مارکتینگ
  • خانه
  • دیحیتال مارکتینگ
  • وب و اینترنت
  • شبکه‌های اجتماعی
  • نرم افزار
  • سخت افزار
  • دنیای تبلیغات
  • تکنولوژی
  • کسب و کار
  • اقتصاد
  • هنر
  • خانه
  • دیحیتال مارکتینگ
  • وب و اینترنت
  • شبکه‌های اجتماعی
  • نرم افزار
  • سخت افزار
  • دنیای تبلیغات
  • تکنولوژی
  • کسب و کار
  • اقتصاد
  • هنر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
انجمن دیجیتال مارکتینگ
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
در صورت رفع موانع و مشکلات موجود ، مرحله اول پروژه آزادراه تبریز – مرند تا پایان پائیز امسال به بهره برداری خواهد رسید / آزادراه تبریز – مرند ویترین راه های ایران است

در صورت رفع موانع و مشکلات موجود ، مرحله اول پروژه آزادراه تبریز – مرند تا پایان پائیز امسال به بهره برداری خواهد رسید / آزادراه تبریز – مرند ویترین راه های ایران است

18 مهر 1403
در اقتصاد
0
Share on FacebookShare on Twitter

به گزارش اختصاصی خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” خدایار خاشع فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشکده فنی دانشگاه تهران با بیش از ۳۰ سال پیشینه مفید فعالیت در بخشهای راه سازی و زیربنایی و حدود ۱۰ سال سابقه در ساخت آزادراه به عنوان مدیر پروژه از جمله قطعه یک آزادراه ساوه – همدان ؛ آزادراه های تهران – پردیس، کربلا ( قطعه دوم ساوه – همدان )، پل زال – اندیمشک و همینطور منجیل – رودبار و آزادراه تبریز – مرند به عنوان سرمایه گذار و چندین پروژه مهم شریانی کشور معتقد است: آزادراه تبریز – مرند ویترین راه های ایران است. دبیر کمیته شرکتهای سرمایه گذار در آزادراهها و سرمایه گذار آزادراه تبریز مرند در یک گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” با تاکید بر اهمیت آزادراه تبریز – مرند – بازرگان برای حفظ آبروی کشور در حوزه بین الملل، دلایل تردید و نگرانی شرکت های سرمایه گذار را برای افتتاح و بهره برداری از آزادراه تبریز – مرند را برشمرد و اظهار امیدواری کرد که دولت چهاردهم و وزیر راه و شهرسازی جدید بتوانند سیاست نادرست و نامبارک تعیین نرخ عوارض آزادراهی و شیوه اخذ آن را یک بار برای همیشه اصلاح کنند تا اعتماد خدشه دار شرکت های سرمایه گذار در آزادراه ها به دولت ترمیم شود. مهندس خدایار خاشع، به نکته قابل تاملی هم اشاره دارد و می گوید : «با مراجعه به تاریخ، سفرنامه ها و خاطرات درمی یابیم که قبل از دهه۷۰ شمسی، همیشه افراد از بهتر بودن کیفیت راه های ایران نسبت به اروپا یاد می کردند، اما متاسفانه در ۳ دهه اخیر، ترکیه ۳ بزرگراه و آزادراه به خاک ایران وصل کرده است در حالی که راه ما یعنی مسیر تبریز – بازرگان هنوز یک راه اصلی با کیفیت نامناسب است.» متن کامل این گفتگوی اختصاصی به این شرح است:

آقای مهندس خاشع ممکن است توضیحی در مورد پروژه های پیشران آزادراهی ارائه نمائید؟

اواخر اردیبهشت ماه امسال در ابتکاری جدید توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و شرکت ساخت مقرر شد که شش پروژه آزادراهی اولویت دار که قابلیت به بهره برداری رساندن حداقل یک فاز آن در سال جاری مقدور است منابع مالی سهم دولت تأمین و حدود ۱۴۴ کیلومتر آزادراه در سال جاری به اتمام برسد که جدول این پروژه های آزادراهی پیشران اولویت دار پیوست است.


اخیراً طی مصاحبه ای در خبرگزاری ها از حضرتعالی درج شده که شما بعنوان سرمایه گذار آزادراه تبریز مرند ابراز گله کرده بودید که به علت پاره ای مشکلات ممکن است فاز اول پروژه آزادراه تبریز مرند به بهره برداری نرسد ، ممکن است توضیح فرمائید؟

پروژه آزادراه تبریز مرند به عنوان اولویت اول پروژه های آزادراهی پیشران اولویت دار مقرر است تا پایان پائیز امسال به بهره برداری برسد و اکنون نیز بیش از نود درصد پیشرفت دارد ولی متأسفانه چند مشکل و خطر وجود دارد که ممکن است این بهره برداری را به تأخیر بیندازد که مهمترین آنها عدم استملاک رمپ خروجی آزادراه به جاده سلماس به صوفیان است و همچنین متأسفانه هنوز مشکل معادن تأمین مصالح پروژه حل نشده و ادارات برق منطقه هم نیاز است که سریعتر تشریفات برق رسانی برای روشنایی تقاطع ها را انجام دهند و عدم حل و تأخیر در حل هرکدام از این موارد بهره برداری پروژه را خارج از اراده این شرکت به تعویق می اندازد.

آیا موارد دیگری هم است که نیاز باشد از سوی دولت و یا وزارت راه پیگیری و حل و فصل گردد؟

بله مهمترین موضوع که باید از سوی مجموعه معاونت های وزارت راه حل و فصل گردد ابلاغ نرخ عوارض عبور این آزادراه است زیرا متأسفانه نرخ عوارض عبور دو آزادراه منطقه دو شمال و اصفهان شیراز که در سال گذشته و بیش از یکسال قبل به بهره برداری رسیدند هنوز ابلاغ نگردیده و این امر سبب نگرانی ، تردید و عدم اعتماد شرکتهای سرمایه گذار این شش پروژه پیشران آزادراهی را در شروع بهره برداری آزادراههای مربوطه گردیده است، زیرا اگر بهره برداری بدون ابلاغ عوارض عبور و اخذ آن صورت پذیرد هزینه سنگینی بابت راهداری و نگهداری این آزادراه که در منطقه سرد و برف گیر کشور قرار گرفته به شرکت احداث تحمیل می کند که خارج از توان و تعهد آن است لذا ترجیح می دهد که بهره برداری انجام نگردد.

اخیراً استاندار جدید آذربایجان شرقی و جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از عملیات اجرایی پروژه آزادراه تبریز – مرند بازدید کردند ، درخواست شما از آنها چیست ؟

اولاً این بازدیدها خصوصاً بازدید جناب آقای دکتر سرمست استاندار محترم آذربایجان شرقی در روز اول کاری خود از این پروژه بعنوان اولین بازدید برای ما بعنوان سرمایه گذار و مجری طرح بسیار مغتنم بود و نشان از روحیه و اعتقاد ایشان به سرمایه گذاری در زیرساخت های استان دارد و امیدواریم با حمایت ایشان این پروژه و فازهای بعدی آن در موعد مقرر به بهره برداری برسد. و همچنین از جناب آقای دکتر نوین نماینده محترم مردم شریف تبریز و دکتر حبیب زاده نماینده محترم مردم شریف مرند بابت بازدید از پروژه و قول مساعدی که در حل مشکلات پروژه دادند سپاسگزاری می نمایم .


آقای مهندس خاشع فاز دوم این پروژه چه زمانی به بهره برداری خواهد رسید؟

همانطور که عرض کردم امید است فاز اول این پروژه آزادراه در محدوده تبریز تا صوفیان تا پایان پائیز به بهره برداری برسد ولی کارایی فاز اول پروژه در صورتی کامل خواهد شد و مشکل ترافیک منطقه و سراسری در این محور را حل می نماید که فاز دوم این پروژه تا تقاطع بزرگراه صوفیان مرند نیز به بهره برداری برسد، با توجه به اینکه در فاز دوم چندین پل طویل وجود دارد که سازه آن بر روی شمع قرار گرفته است از یکسو و کوتاهی فصل کاری منطقه از سوی دیگر در صورت تأمین اعتبار قسمتی از منابع پروژه تا پایان آبانماه ظرفیت به بهره برداری رساندن فاز دوم پروژه تا هفته دولت سال آتی وجود دارد و در صورتیکه این منابع در اوایل سال آتی تأمین شود زمان بهره برداری به سال ۱۴۰۵ موکول خواهد شد ، لذا سرمایه گذار طی مکاتباتی با ریاست محترم سازمان برنامه و وزیر محترم راه وشهرسازی پیشنهاد نموده که ضمن اینکه منابع مالی سهم خود را تامین می نماید هر چه سریعتر قسمتی از منابع مالی سهم دولت تأمین نیز تا عملیات اجرایی خصوصاً احداث پلهای فاز دوم شروع تا امکان بهره برداری در سال آتی آن مقدور گردد.

با سپاس از حضرتعالی که در این گفتگوی اختصاصی شرکت کردید .

نوشته قبلی

دوش و چشم شوی اضطراری؛ خط اول دفاع در برابر حوادث آزمایشگاهی

نوشته‌ی بعدی

استانداردسازی کالا و خدمات در جهت بهبود فضای کسب و کار است

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادی

راه روابط‌عمومی ایران در سال جدید  با تأکید بر بهره‌گیری از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی‌های ایران

راه روابط‌عمومی ایران در سال جدید با تأکید بر بهره‌گیری از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی‌های ایران

قبل 2 ماه
وعده‌ای که صادقانه محقق شد

وعده‌ای که صادقانه محقق شد

قبل 3 ماه

اخبار رایج

درفش رزم دبير بخش پوستروعکس ششمین جشنواره تئاترخلاق فراخوان اين بخش را منتشر كرد

درفش رزم دبير بخش پوستروعکس ششمین جشنواره تئاترخلاق فراخوان اين بخش را منتشر كرد

قبل 4 سال
آریا درفش رزم داورمسابقات مهارت بین دوکشور ایران و روسیه شد

آریا درفش رزم داورمسابقات مهارت بین دوکشور ایران و روسیه شد

قبل 4 سال

پربازدیدترین ها

درفش رزم دبير بخش پوستروعکس ششمین جشنواره تئاترخلاق فراخوان اين بخش را منتشر كرد

درفش رزم دبير بخش پوستروعکس ششمین جشنواره تئاترخلاق فراخوان اين بخش را منتشر كرد

قبل 4 سال
آریا درفش رزم داورمسابقات مهارت بین دوکشور ایران و روسیه شد

آریا درفش رزم داورمسابقات مهارت بین دوکشور ایران و روسیه شد

قبل 4 سال
آریا درفش رزم، ابراهیم حقیقی و بهرام کلهرنیا داوران طراحی نشان هواپیمایی دنا شدند

آریا درفش رزم، ابراهیم حقیقی و بهرام کلهرنیا داوران طراحی نشان هواپیمایی دنا شدند

قبل 4 سال
اقدام غیرقانونی دولت در تعیین نرخ خرید تضمینی گندم/سوال مجلس از«خاوازی»

اقدام غیرقانونی دولت در تعیین نرخ خرید تضمینی گندم/سوال مجلس از«خاوازی»

قبل 4 سال
تحول بزرگی در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در راه است

تحول بزرگی در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در راه است

قبل 4 سال

درباره انجمن دیجیتال مارکتینگ ایران

رسانه يكي از مهمترین ابزارهاي گسترش بصیرت و آگاهی ملی به شمار می رود.
عرفان نیوز منافع ملي، مصالح مردم و باورهاي ايماني جامعه را وظيفه خود مي‌داند و با رويكرد «مردم‌ محور» واقعيت‌هاي اجتماعي را رصد کرده و مطالب مفید را در اختیار کاربران خود قرار میدهد.

موضوعات

  • اسلاید
  • اقتصاد
  • تکنولوژی
  • دنیای تبلیغات
  • دیحیتال مارکتینگ
  • سخت افزار
  • شبکه‌های اجتماعی
  • کسب و کار
  • گوناگون
  • موتورهای جستجو
  • نرم افزار
  • هنر
  • وب و اینترنت

دنبال کنید

  • درباره انجمن
  • تماس با انجمن

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری تحلیلی عرفان نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • دیحیتال مارکتینگ
  • وب و اینترنت
  • شبکه‌های اجتماعی
  • نرم افزار
  • سخت افزار
  • دنیای تبلیغات
  • تکنولوژی
  • کسب و کار
  • اقتصاد
  • هنر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری تحلیلی عرفان نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.